Контроль за дотриманням законодавства про рекламу

При здійсненні контролю за дотриманням законодавства про рекламу щодо захисту прав споживачів реклами, п594790822_1_261x203_reklama-naruzhnaya-big-bordy-v-luganske-i-oblasti-luganskосадовою особою Головного управління в червні місяці 2018 року, встановлено факт розповсюдження зовнішньої реклами на спеціальній наземній конструкції типу «Лайтпостер» та «Біл-борд» у місті Житомирі, яка містить ознаки порушення частини 4 статті 21 Закону України «Про рекламу».

При розміщенні реклами лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації законом встановлено вимоги щодо особливості рекламування, зокрема, реклама повинна містити:

-   текст попередження такого змісту: «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я», що займає не менше 15 відсотків площі (тривалості) всієї реклами.

У зв’язку з встановленням ознак порушення законодавства про рекламу, згідно вимог Постанови КМУ «Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу» № 693 від 26.05.2004р. відносно особи, складено Протоколи про порушення законодавства про рекламу («Лайтпостер» та «Біл-борд» розташовані за різними адресами)в яких зазначено, що суб’єктом господарювання розміщено рекламуіз порушенням вимог ч.4 ст. 21 Закону України «Про рекламу», в частині відсутності тексту попередження вказаного змісту«Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я», що займає не менше 15 відсотків площі (тривалості) всієї реклами (зображення реклами розміщено без текстового попередження).

Відповідно до вимог п.11, п.12, п.13 Постанови КМУ «Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу» № 693     від 26.05.2004р. при розгляді протоколу за наявності ознак порушення законодавства про рекламу Головним управлінням прийняті Рішення про початок розгляду справи.

Згідно з нормами встановленими частиною 2 статті 26 Закону України «Про рекламу» листами Головного управління суб’єкту господарювання повідомлено та запрошено на розгляд справи з наданням письмових пояснень, а також засвідчених в установленому порядку копій документів про вартість розповсюдженої реклами.

Розглянувши надані документи та матеріали (пояснення уповноваженого представника) під час засідання комісії, членами комісії встановлено, що зазначений суб’єкт – є рекламодавцем вказаної реклами та доведено факт вчинення порушення.

За результатами розгляду справи прийняті Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу. Вказаними рішеннями на суб’єкта господарювання у відповідності до ст. 27 Закону України «Про рекламу» накладено штраф – у розмірі п’ятикратної вартості розповсюдженої реклами.

Разом з тим, на виконання вимог законодавства про рекламу та Головного управління суб’єктом господарювання надано фотофіксацію рекламних засобів з іншим рекламним сюжетом, відповідно до вимог встановлених законом.