Обережно : фальсифіковані ЗЗР!

        На превеликий жаль, сьогодні підробки не є дивиною. Проте про підроблені пестициди і агрохімікати відомо далеко не всім. Люди навіть не замислюються над тим, які загрози криються в фальсифікованих засобах захисту рослин (ЗЗР), і не усвідомлюють, чому варто сказати «ні» підробкам.

        Фальсифікована продукція – це свідомо змінена (підроблена) продукція, яка має приховані властивості, інформація про які є завідомо неповною чи недостовірною.

Показники, за якими вирізняють фальсифікат :склад продукту, упаковка, якість і діючої речовини.

       Фальсифіковані пестициди, навіть за наявності діючої речовини, аналогічної тій, що є в оригінальному препараті,містять неперевірені допоміжні речовини (стабілізатори, ад’юванти, барвники тощо) невідомого походження, що можуть формувати непередбачені шкідливі сполуки! Це можуть бути або суто технічні домішки, які мають найнесподіваніші якості й активність, або більш дешеві речовини, часто токсичні, покликані замінити собою якісні компоненти оригінального препарату та зробити підробку дешевою.        

      Чому фальсифікат небезпечний? Фальсифіковані пестициди є не лише неефективними, а й майже завжди призводять до непередбачуваних наслідків та завдають значної шкоди!

Наслідки застосування фальсифікату

  • Загроза для здоров’я при внесенні фальсифікату на поле;
  • Ураження ґрунтів;
  • Забруднення підземних та поверхневих вод;
  • Витрати на додатковий посівний матеріал, пальне і додаткову оплату праці;
  • Повна або часткова втрата врожаю;
  • Зменшення загальної урожайності багатьох культур на 30-40 % і більше;
  • Фінансові збитки;
  • Непридатна до споживання сільськогосподарська продукція, забруднена залишками заборонених шкідливих речовин та домішок;
  • Загроза для здоров’я під час споживання с/г продукції, обробленої фальсифікатом;
  • Зіпсована репутація фермера, як постачальника якісної та безпечної продукції.

Основні види підробок:

  • Відсутність діючої речовини в імітації препаративної форми;
  • Зниження вмісту діючої речовини;
  • Продаж замість препарату невідомих речовин;
  • Продаж низькоякісних копій під назвою оригінальних препаратів.

Найбільш чутливі до підробок сегменти:

  • ринок дрібної упаковки – до 50%;
  • індустріальний сегмент протруйників насіння;
  • гербіциди з класу сульфонілсечовин.

        На жаль, сучасні технології дуже активно використовуються фальсифікаторами.  Проте торгівля через Інтернет має свої особливості, за якими легко розпізнати продаж підробок, зокрема:

  • продавець – фізична особа, іноді зазначено лише ім’я особи;
  • адреса неповна;
  • контактний телефон – лише мобільний;
  • замовлення можна зробити через;
  • пропонується як готовий продукт,так і сировина.

        Як відрізнити фальсифікат?

        Упаковка повинна бути заводською. Звертайте особливу увагу на наявність захисних елементів на упаковці, таких як голограми, захисні плівки, номер партії, спеціальні позначки на кришці тощо. Оригінальну голограму неможливо зняти неушкодженою з упаковки!

        Уважно роздивіться етикетку: інформація на етикетці повинна бути надрукована чітким шрифтом, українською мовою, із зазначенням: назви постачальника і його адреси в Україні, діючої речовини, назви препарату, номеру партії, ваги або об’єму, дати виготовлення та терміну придатності, найменування фірми виробника і його адреси,регламенту застосування

Етикетка повинна міцно кріпитися до упаковки!

         Звертайте особливу увагу на тару, в яку розфасовані ЗЗР: пестициди і агрохімікати для роздрібного продажу населенню не розфасовуються в медичну тару!

         При придбанні ЗЗР будьте пильними: уникайте сумнівних угод та вражаючих «знижок», які є першою ознакою фальсифікату!

         Купуйте пестициди лише в офіційних дистриб’юторів, у спеціалізованих магазинах і відомих фірмах,котрі добре себе зарекомендували на ринку пестицидів! При придбанні ЗЗР обов’язково вимагайте від продавця сертифікат якості на продукт та касовий (товарний) чек із зазначенням наступної інформації: назва підприємства або прізвище продавця; найменування товару;ціна та кількість товару.