Підсумки роботи ринкового та метрологічного нагляду ГУ Держпродспоживслужби в Житомирській області за 2019 рік

Відповідно до ч.1 ст. 1 Закону України «Про  державний  ринковий  нагляд  і контроль нехарчової продукції» державний ринковий   нагляд – діяльність  органів  ринкового  нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.

Здійснення належного контролю на споживчому ринку підвищує рівень захисту права споживачів на безпеку продукції, сприяє зменшенню кількості суб’єктів господарювання, що допускають порушення вимог чинного законодавства, запроваджує мотиваційні механізми для здійснення суб’єктами господарювання самостійного контролю відповідності продукції встановленим вимогам.

Відповідно до Секторального плану державного ринкового нагляду на 2019 рік спеціалістами відділу ринкового та метрологічного нагляду, здійснено 105 перевірок,  з них:

-82 планових перевірки, що становлять 78,1 %; з яких: 64 перевірки проведено відповідно до Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» (далі Закон) та 18 перевірок на дотримання метрологічних вимог до законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, відповідно Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність».

– 23 позапланових перевірки,  що становлять 21,9 %, з яких: 10 перевірок проведено відповідно до Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» на підставі повідомлення про продукцію, що не відповідає встановленим вимогам та/або становить серйозний ризик та 13 перевірок виконання приписів про усунення порушень метрологічних вимог.               

Проведеними перевірками, у 71 суб’єкта господарювання встановлені порушення вимог чинного законодавства, що становить 67,6 % від загальної кількості проведених перевірок.

Частиною 1 ст. 4 Закону України «Про  державний  ринковий  нагляд  і контроль нехарчової продукції» передбачено, що метою здійснення ринкового нагляду є вжиття  обмежувальних (корегувальних) заходів з відповідним  інформуванням про це громадськості  щодо  продукції,  яка  при   її   використанні   за призначенням   або  за  обґрунтовано  передбачуваних  умов  і  при належному  встановленні  та  технічному  обслуговуванні  становить загрозу  суспільним  інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам. 

Суб’єктам господарювання видано 216 Рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо обмеження надання продукції на ринку шляхом:

-приведення продукції у відповідність до встановлених вимог;

-тимчасової заборони надання продукції на ринку;

-усунення формальної невідповідності;

-заборони надання продукції на ринку.

Основною причиною невідповідності продукції є неналежне маркування вимогам нормативно-правових актів та нормативних документів.

  До суб’єктів господарювання застосовано штрафні санкції, згідно статті 44 ЗУ «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» на загальну суму  800,7 тис.грн. та стягнуто до державного бюджету – 613,7тис.грн. Окрім того, застосовано адміністративний штраф в сумі – 0,510 тис.грн.

За результатами метрологічного нагляду, вжиті наступні заходи:

–  видано 13 приписів про усунення порушень метрологічних вимог;

–  складено 13 протоколів про адміністративні правопорушення у сфері метрології та метрологічної діяльності на загальну суму 0,663 тис. грн.

Відібрано зразків продукції для проведення лабораторних досліджень в кількості –   31 одиниця, на загальну суму  6 364,90 грн. За висновками результатів випробування лабораторій, встановлено 28 зразків продукції, які не відповідають вимогам нормативно – правових актів, вартість яких склала – 76 008,00 грн. Загальна вартість проведених експертиз вартість склала – 101 460,00 грн. Суб’єктами господарювання в поточному періоді відшкодовано коштів  за зразки, транспортування та проведення експертиз, на загальну суму – 91 273,80 грн.

       За результатами проведення фахівцями органу ринкового нагляду перевірок щодо якості нехарчової продукції в межах Житомирської області відзначається, що левова частина такої продукції як дитячі іграшки, побутова техніка, освітлювальна апаратура, радіообладнання (мобільні телефони) вироблено та імпортовано з КНР.

Згідно п.4 ч. 1 ст. 11 вищезазначеного Закону, перевірена продукція з встановленими порушеннями відправлялась до лабораторій для проведення незалежної експертизи (випробувань) якості та безпечності нехарчової продукції на відповідність вимогам національних стандартів, що гармонізовані з відповідними європейськими стандартами. Так, наприклад, згідно протоколу випробувань лабораторних досліджень та на підставі розробленого органом ринкового нагляду сценарного плану ймовірності виникнення ризику встановлено, що продукція електросушілка побутова ТМ «РОТОР», модель:  СШ-002 ИЛКЮ.332249.002, дата виготовлення: 08.2018р. становить високий рівень загрози та  не відповідає вимогам п. п. 7.1, 7.12, 7.12.5, 7.12.Z101, 7.13, 19.1, 19.7 ДСТУ EN 60335-2-9:2014.          

Також, було виявлено невідповідність дитячих іграшок, електричного та електронного обладнання (вентилятор, електричний чайник). 

ТЕМА ДНЯ

  • Робоча нарада щодо планування лабораторно-інструментальних досліджень на 2020 рік;
  • Робоча нарада з керівниками структурних підрозділів, що здійснюють контрольно-наглядові функції, присвячена аналізу внесення відомостей про заходи державного нагляду (контролю) до Інтегрованої автоматизованої системи.
Лютий 2020
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Січ    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829