Засідання колегіії на тему «Про підсумки роботи Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області за 9 місяців та завдання на IV-ий квартал 2018 року»

 DSCN144826 жовтня в актовій залі Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області  відбулось засідання колегіії на тему «Про підсумки роботи Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області  за 9 місяців та завдання на ІУ-ий квартал 2018 року». До участі у нараді були запрошені керівники районних управлінь,  директори Житомирської регіональної та міжрайонних  лабораторій Держпродспоживслужби, начальники Житомирської обласної,районних та міської   державних  лікарень ветеринарної медицини, керівник Житомирської філії ДП «Агенство з ідентифікації і реєстрації с/г тварин»та директор ДУ «Житомирська обласна фітосанітарна лабораторія».

DSCN1529Відкрив нараду начальник Головного управління  Держпродспоживслужби в Житомирській області Олександр Шпита. У вступному слові ознайомив присутніх з основними питаннями, які  обговорювались на нараді Держпродспоживслужби,  яка відбулась напередодні в  м.Києві. Як зазначив Олександр Шпита, – головним завданням служби, як і раніше, –  є збереження епізоотичного і санітарно-епідемічного благополуччя  Житомирщини та захист інтересів споживача.

В.о. начальника управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Микола Міщенко охарактеризував  епізоотичну ситуацію в області щодо захворюваності тварин  на лейкоз, туберкульоз та  сказ, провів аналіз стану виконання плану протиепізоотичних заходів.DSCN1501

Щодо діяльності у  сфері державного контролю за суб’єктами господарювання: за звітний період державними інспекторами проведено 1118 заходів державного нагляду, в т.ч. 603 позапланових. За результатами інспектування притягнуто до адміністративної відповідальності (оштрафовано) 735 фізичних осіб на загальну суму 498319 грн. Зокрема, було надано 566 приписів з пропозиціями по усуненню виявлених порушень.

Крім того,було надано звіт про роботу лабораторій ветеринарно-санітарної експертизи на ринках. Так, оглянуто (проведено експертиз) тваринницької продукції – 163864, рослинницької продукції – 82964, готових харчових продуктів промислового виготовлення – 72911 ; досліджено тваринницької продукції – 619090, рослинницької -252807, готових харчових продуктів промислового виготовлення – 74453. За результатами проведених експертиз за звітний період завідуючими лабораторіями ВСЕ на ринках накладено 562 штрафи на суму 28662 грн.

 DSCN1602Аналіз проведеної роботи з питань ідентифікації та реєстрації  тварин, та заходи, що вживаються для актуалізації даних у Єдиному державному реєстрі тварин у своїй доповіді висвітлив керівник Житомирської філії ДП «Агенство з ідентифікації і реєстрації с/г тварин»  – Станіслав Войнаш. Звернув увагу присутніх на необхідності вжиття заходів для забезпечення простежуваності за обігом тварин та продукції тваринного походження.

Щодо результатів діяльності управління державного нагляду заDSCN1663 дотриманням санітарного законодавства доповіла начальник  управління – Світлана Кончаківська. На початку доповіді було проведено аналіз спалахів інфекційних захворювань, захворюваності на ботулізм та випадків отруєнь грибами. Так, за звітний період зареєстровано 2 спалахи , в ході яких постраждало 10 осіб, в т.ч. 5 дітей . Спалахи було зареєстровано в Коростенському районі: захворіли учні загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеню с.Холосне (за етіологічним фактором – спалах викликаний вірусом  гепатиту «А») та у Малинському районі : постраждали відвідувачі кафе «Ранчо», збудник захворювання – сальмонела. Основними причинами виникнення  спалахів стали порушення санітарно-гігієнічного, протиепідемічного та питного режимів, відсутність умов для дотримання особистої гігієни учнями та персоналом після відвідування надвірного туалету у першому випадку та порушення поточності виробничих процесів, правил зберігання сирої та готової продукції, відсутність постійних працівників на харчоблоці в кафе у другому випадку. За результатами проведених розслідувань директора навчального закладу притягнуто до дисциплінарної відповідальності, та винесена постанова про накладення штрафу на  суб’єкта господарювання (кафе «Ранчо») на суму  22338 грн.

Окрім того, з початку 2018 року в області зареєстровано 4 побутових випадки ботулізму, в наслідок яких постраждало 4 особи (1 помер). Причинами отруєння стали продукти домашнього виготовлення: домашня тушонка та консервовані гриби. За звітний період зареєстровано 4 випадки отруєння грибами, у результаті яких постраждало 4 людини, в т.ч. 1 дитина.

Спеціалістами управління упродовж звітного періоду перевірено 1206 об’єктів нагляду, в т.ч. 986 позапланово. Із загальної кількості перевірених об’єктів нагляду у 48% виявлені порушення.

Крім того, було надано звіт про виконання бюджетної програми КПКВК 2809040 «Проведення лабораторних випробовувань, вимірювань, досліджень та експертизи під час здійснення державного нагляду (контролю)». Так, проведено 16657 досліджень, виявлено 1106 відхилень, що становить 6,6%.

       DSCN1743В.о. начальника управління фітосанітарної безпеки Ніна Чупахіна охарактеризувала фітосанітарний стан Житомирщини.  За звітний період присвоєно офіційний  статус місць виробництва вільних від регульованих шкідливих організмів 306 ділянкам. За результатами співпраці з ДУ «Житомирська обласна фітосанітарна лабораторія» спеціалістами  при проведенні експертиз виявлено 550 видів некарантинних шкідливих організмів та 6 видів карантинних шкідливих організмів.

На експорт відправлено 388503,1 тон об’єктів регулювання, 649395 шт. дерев’яного пакувального матеріалу,1119964,2 м. куб. та 255622,9 м.кв. деревини та виробів з неї,оглянуто 14000 одиниць живих рослин, видано 28363 комплектів фітосанітарних сертифікатів.

Спеціалістами відділу карантину рослин оглянуто: 14034 тонн об’єктів регулювання, 134049 шт. дерев’яного пакувального матеріалу, 200629,8 м. куб. деревини та виробів з неї. Видано 4991 комплекти карантинних сертифікатів.

Упродовж звітного періоду до Реєстру осіб , які здійснюють господарську діяльність, пов’язану з виробництвом та обігом об’єктів регулювання включено 137 підприємств ( всього зареєстровано 2673 суб’єкта господарювання). Спеціалістами управління проведено 200 планових та 5 позапланових перевірок, за результатами яких складено 16 приписів та оформлено 5 протоколів.

Про основні показники діяльності  управління захисту прав споживачів  доповів начальник управління Сергій Кияниченко.   Відділом контролю у сферах захисту споживачів, реклами, антитютюнового законодавства проведено 76 перевірок, у 33 випадках виявлено порушення. Перевірено якість товарів на загальну суму 295,01 тис.грн., через невідповідність вимогам чинного законодавства знято з реалізації, забраковано  продукції на загальну суму 151,90 тис.грн.   DSCN1781

  • До управління захисту споживачів за звітний період надійшло 345 звернень, спеціалістами управління надано 150 консультацій та роз’яснень споживачам, за результатами розгляду звернень споживачам повернуто 220 тис.грн. Упродовж року перевірено 90 рекламних об’єктів, у 16 суб’єктів господарювання виявлено порушення, внаслідок чого застосовано 16 фінансових санкцій на суму 16,76 тис.грн.Основні порушення :відсутність дозволів на розміщення,не зазначена дата початку та закінчення знижки цін (акції), використання зображення  державних символів, відсутність обов’язкового текстового попередження «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я», реклама алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

 

   Відділом ринкового та метрологічного нагляду проведено 38 перевірок  об’єктів нагляду. Перевірено продукції 119 од., з них 117 одиниць не відповідає вимогам. Винесено 79 постанов про накладення штрафів  на суму 326,8 тис.грн , на сьогодні стягнуто  285,2 тис грн. до бюджету.

Для проведення експертиз було відібрано 25 зразків товарів, 17 з них не відповідали вимогам. Суб’єктами господарювання відшкодовано витрати, пов’язані з проведенням експертизи у сумі 28278,44 грн.

DSCN1646Про стан фінансової дисципліни та  аналіз ефективності використання бюджетних коштів в Головному управлінні прозвітувала начальник управління економіки, бухгалтерського обліку та звітності Людмила Скороход.

На завершення наради було обговорення актуальних питань та виробничої проблематики, підведення підсумків та визначення пріоритетних завдань на IV-ий квартал 2018 року.DSCN1457

 DSCN1512

Архіви