До уваги розповсюджувачів нехарчової продукції!

Правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції встановлено Законом України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» (далі – Закон про ринковий нагляд).

Відповідно до положень Закону про ринковий нагляд: державний ринковий нагляд – діяльність органів державного ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності нехарчової продукції встановленим вимогам (вимоги встановлені технічними регламентами), а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.  Орган державного ринкового нагляду – центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного ринкового нагляду у межах сфери своєї відповідальності, що визначається відповідно до цього Закону.

Сфера відповідальності органу державного ринкового нагляду визначена постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2016р. № 1069, якою затверджено Перелік видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий нагляд.

Законодавство України про державний ринковий нагляд і контроль продукції складається з Закону про ринковий нагляд, Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції», інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини в цій сфері, у тому числі технічних регламентів (частина перша статті 3 Закону про ринковий нагляд).

Отже, доводимо до відома розповсюджувачів нехарчової продукції, що територіальний орган ринкового нагляду здійснює перевірки характеристик продукції, відповідно до Секторального плану державного ринкового нагляду на 2021 рік, затвердженого Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, по видах нехарчової продукції,      що зазначена в плані.

Найчастіше, органом ринкового нагляду під час проведення перевірок, виявлені порушення по таких видах продукції:

  • обладнання електричне та електронне обладнання, у тому числі низьковольтне;
  • ігри та іграшки для дітей;
  • лампи побутового використання (електричні лампи розжарення, освітлювальна апаратура);
  • радіообладнання.

Шановні розповсюджувачі, перед наданням нехарчової продукції на ринку Ви обов’язково повинні перевірити наявність на продукції знака відповідності технічним регламентам, супровідні документи, що складені згідно з вимогами закону про порядок застосування мов (інструкція, інформація про використання, заходи безпеки, тощо). В тому числі, перевірити виконання вимог виробником та імпортером щодо нанесення на продукцію свого найменування, зареєстрованого комерційного найменування чи зареєстрованої торговельної марки (знаку для товарів і послуг)  та контактної поштової адреси згідно з вимогами закону про порядок застосування мов. Зверніть увагу, що дана інформація повинна бути нанесена в першу чергу на продукцію, і лише у разі,                     коли зазначення відповідної інформації неможливе, – на її пакування та документи, що супроводжують продукцію.

Вкотре нагадуємо, що відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону про ринковий нагляд, суб’єкти господарювання зобов’язані протягом строку проведення перевірки, надавати на запит органів ринкового нагляду документацію, що дає змогу ідентифікувати:

  • суб’єкта господарювання, який поставив їм продукцію,
  • суб’єкта господарювання, якому вони поставили продукцію.
  • Під дію цього законодавства підпадає уся продукція що перебуває у виробників, імпортерів, розповсюджувачів продукції (суб’єктів господарювання, задіяних у послідовному ланцюгу постачання продукції від виробника до споживача). Усі суб’єкти господарювання зобов’язані вводити в обіг і розповсюджувати тільки безпечну продукцію. Доказом безпечності продукції є її відповідність технічним регламентам, національним стандартам, що гармонізовані з відповідними європейськими стандартами.

        Для безоплатної консультації з питань здійснення ринкового нагляду звертайтесь  до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області, за адресою:  м. Житомир,  вул. Гарагіна, 55, тел.(0412)43-18-42.