Поради споживачу : як уникнути підробок?

У зв’язку зі складною епідситуацією, пов’язаною з поширенням короновірусної інфекції Сovid-19, останнім часом неабиякої популярності набули дезінфекційні засоби, зокрема, засоби для дезінфекції шкіри рук : антисептики та санітайзери. Досить високий попит на зазначені засоби призводить до появи на споживчому ринку фальсифікованої продукції.

Нині доволі широкий асортимент продукції представлений не лише у торгівельній та аптечній мережах, але  в інтернет-мережі також. Варто заначити, що споживачу потрібно бути уважним під час покупки.

Слід приділяти увагу маркуванню, яке дає споживачу інформацію про те, що він збирається придбати.

Право споживача на інформацію про продукцію закріплене у статті 15 Закону України «Про захист споживача»,- відповідно до цієї статті  споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору.

Інформація про продукцію повинна містити:

  • назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
  • дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання;
  • відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;
  • дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;
  • дату виготовлення;
  • відомості про умови зберігання;
  • гарантійні зобов’язання виробника (виконавця);
  • правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
  • строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
  • найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.

Для того, щоб споживач мав змогу отримати необхідну інформацію, вона має бути викладена зрозумілою йому мовою (особливо це стосується імпортованих товарів, оскільки інформація про продукт на таких товарах зазвичай на мові країни походження товару).

Крім того, відповідно до статті 6 Закону продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов’язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції.

Відповідність якості продукції встановленим вимогам підтверджується офіційним документом, як сертифікат відповідності, декларація відповідності, санітарно-епідеміологічний висновок, протокол випробувань в атестованій лабораторії та ін.

Сертифікат відповідності, декларація – це індикатор якості, важливий, в першу чергу, для споживача. Потрібен він для того, щоб виключити з виробництва або не допустити до продажу продукцію, яка не відповідає вимогам безпеки – це можуть бути вироби, шкідливі для здоров’я, небезпечні для навколишнього середовища і тому подібні.

Тому, купуючи товар, звертайте увагу на інформацію, яка міститься на продукції та вимагайте документ про належну якість, який повинен бути в наявності у продавця (виробника) продукції, щоб убезпечити себе та своїх близьких від не якісного товару.

У випадку порушень Ваших прав як споживача, – радимо звертатись до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області у будь-який зручний спосіб :

 – на «гарячу лінію» за номером (0412) 43-18-42, яка працює щоденно з 9.00 до 18.00 , у п’ятницю – до 16.45 (крім святкових та вихідних днів);

– скористатися формою електронного звернення on-line на офіційному веб-сайті Головного управління за посиланням https://zt-dpss.gov.ua/zvernennya-gromadyan/elektronne-zvernennya-gromadyan;

– надіслати заяви, звернення, клопотання та пропозиції на офіційні  електронні адреси Головного управління skargi-zhitomir@ukr.net та g.upr@zt-dpss.gov.ua;