Споживачці повернули 4 тисячі гривень за парфум

До Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області звернулася мешканка області з проханням захистити її споживацькі права. Так, зі слів заявниці напередодні різдвяно-новорічних свят  чоловік ій подарував парфум відомого бренду вартістю 3950 грн., який придбав раніше в одному з магазинів районного центру. Згодом, при нанесенні парфуму заявниця засумнівалася у оригінальності парфуму, так як він не володів певною стійкістю та не мав характерного шлейфу. З зазначеною претензією та проханням повернути кошти або обміняти товар заявниця з чоловіком звернулися до продавця. На вимогу споживача суб’єктом господарювання  не надано документи про належну якість товару.Зокрема, у ході огляду товару з’ясувалося, що батч-коди нанесені на упаковці та на пляшечці парфуму відрізнялися, тому продавець (власниця відділу парфумерно-косметичної продукції) пообіцяла, що із порушеною проблемою звернеться до постачальника для отримання офіційної відповіді з цього приводу, про що згодом  повідомить заявницю. Але відповіді в термін передбачений законодавством (15-30 діб) заявниця так і не отримала, порушене питання по суті не було вирішене, через що вона була вимушена звернутися до Держпродспоживслужби з письмовою заявою.

          Задля всебічного та об’єктивного вивчення обставин викладених у зверненні, спеціалістами управління захисту споживачів ГУ ДПСС в Житомирській області було здійснено позапланову перевірку суб’єкта господарювання, надано роз’яснення щодо порушення ним вимог чинного законодавства у сфері захисту прав споживача ( на вимогу покупця не було надано документи, що засвідчують якість та походження придбаного товару).

За результатами проведеної спеціалістами Держпродспоживслужби, суб’єктом господарювання  заявниці було повністю відшкодовано кошти за парфум в сумі 3950 гри.

Для того, щоб уникнути подібних ситуацій у майбутньому, спеціалісти управління захисту споживачів надають ряд порад і рекомендацій:

 – парфумерно-косметичні товари, які надійшли до продажу, мають містити анотації щодо призначення товару, правил застосування, його складу, умов зберігання тощо. Інформація споживачу має надаватися згідно із законодавством про мови. Продавець повинен ознайомити споживача з їх запахом за допомогою блоттерів, які насичуються цими виробами, а також зразків-тестерів, наданих виробником.

У разі, коли парфумерно-косметичні товари надійшли в продаж в упаковці з целофановою обгорткою або фірмовою стрічкою, продавець повинен запропонувати споживачу перевірити вміст упаковки. Під час продажу парфумерно-косметичних товарів у аерозольній упаковці продавець у присутності споживача повинен перевірити роботу аерозольної головки шляхом натиснення клапана.

Крім того, продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов’язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції (декларація про відповідність, сертифікат, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи).

Варто звернути увагу, що парфумерно-косметичні товари належної якості поверненню не підлягають відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172.